Grayling gaat Kroatië op de kaart zetten

Grayling is aangesteld als internationale PR partner van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme. Grayling zal zich inzetten om aandacht, bewustwording en begrip te creëren voor het land onder internationale reizigers.

Het specifieke doel is om het aantal vakantiegangers te laten stijgen, voornamelijk in het laagseizoen, en om de uitgaven per vakantieganger te verhogen.

Het account wordt aangestuurd vanuit Duitsland, Kroatië’s nummer een markt voor inkomende toeristen, en zal aanvankelijk betrekking hebben op Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Zweden, Noorwegen, Polen en Amerika, met een focus op New York.

“We zijn ons er van bewust dat reizigers keuze hebben uit een enorm aantal vakantiebestemmingen. Kroatië moet de strijd aangaan met meer bekende en gevestigde merken. De aanstelling van Grayling als onze wereldwijde PR partner is een belangrijke stap om Kroatië als merk de aankomende jaren op de kaart te zetten.„ Ratomir Ivičić, directeur van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme
“Kroatië is een ongelooflijk divers land met veel cultureel erfgoed, historische steden, prachtige nationale parken en bergen en stranden die behoren tot de mooiste ter wereld. Kortom, Kroatië heeft de vakantieganger veel te bieden en we zijn enorm enthousiast dat wij dat verhaal mogen vertellen.” Grayling heeft een succesvolle staat van dienst met Kroatië door de coördinatie van de ‘Welkom Kroatië’ campagne in de aanloop naar de toetreding van het land tot de EU in 2013.  „ Jan Simunek, Grayling’s CEO voor DACH, CEE, CIS en Rusland
Over Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme

Over Kroatië

Kroatië heeft een uitgestrekte kustlijn langs de Adriatische Zee, op slechts een steenworp afstand van Centraal-Europa. Het land beschikt over een rijk cultureel erfgoed. De geschiedenis in combinatie met de jeugdige geest en de bruisende energie maken Kroatië tot een onweerstaanbare bestemming voor mensen die op zoek zijn naar diversiteit. Adembenemende natuur, talloze stranden, een rijk gastronomisch aanbod, avontuur, sport en wellness – Kroatië is het hele jaar door de moeite waard om te bezoeken. Verken bijvoorbeeld de oude vestingstad Dubrovnik, die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat, bezoek de verschillende eilanden van de Split-archipel, ga op truffeljacht in Istrië, ga paragliden over de Plitvicemeren, ontdek Zagreb en zijn oude smalle straatjes en verborgen steegjes, ga vogels spotten in natuurpark Kopački rit, feest de hele nacht door op het strand Zrće in Novalja of geniet van een heerlijk ontspannen dagje met het hele gezin op het strand Zlatni Rat: Kroatië biedt werkelijk voor elk wat wils.

Ga voor meer informatie over dit prachtige vakantieland naar http://croatia.hr/nl